Відділ освіти Кременецької РДА
Почаївський будинок дитячої творчості
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом відділу освіти
Кременецької РДА
№ 268 від 08 вересня 2014 року
Програма гуртка
Матчворк
Автор програми
керівник гуртків Почаївського БДТC
Москаленко Леся Василівна
|
2014
ПРОГРАМА ГУРТКА «МАТЧВОРК»
Початковий і основний рівні
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
- ірники – один з найбільш легкодоступних матеріалів для створення різних виробів. Вони відкривають широкі можливості для творчості. Крім того, сірники – це відмінний матеріал для складання різних головоломок, а також чудовий розвиваючий посібник для дітей, що одночасно є і навчанням, і забавою.
- гуртка мачворку розрахована на роботу за двома рівнями навчання: початковий рівень – 1 рік, основний рівень – 1 рік. Кількісний склад навчальної групи становить 10 – 15 вихованців. Гурток початкового рівня - для учнів молодшого шкільного віку (2-6кл.). На опрацювання навчального матеріалу відводиться 144 години (4 год. тижневого навантаження). Гуртки основного рівня створюються для учнів 7 – 9 класів. Програма розрахована на 216 годин на рік. Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі роботи з сірниками, ріжучими та креслярськими інструментами. Для досягнення даної мети програмою передбачено: - створення «образів» конструкцій – їх кількість, варіативність, новизна, оригінальність, виразність,ступінь віддаленості творчого образу від запропонованого;
- вміння відокремлювати ціле від частини;
- інтелектуальна активність і захоплення вихованців пошуковою діяльністю;
- емоційне ставлення до виконання завдань.
Навчання творчому конструюванню засноване на взаємопов’язаних складових:
- розвиток самостійного дослідження вихованцями нових матеріалів;
- розвиток образного мислення та уваги;
- формування узагальнених способів діяльності.
Кожне заняття включає теоретичний матеріал і практичну роботу.
Програма передбачає варіативність технологій, методів , форм навчання.
На заняттях гуртка використовуються різноманітні методи навчання, а саме: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація), репродуктивні (відтворювальні), та проблемно-пошукові (проблемне викладення матеріалу, дослідницькі, частково-пошукові).
Застосовуються різноманітні засоби навчання: наочні посібники, роздатковий матеріал, технологічні карти, технічні засоби навчання.
За даною програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах.
Перевірка та оцінювання знань й умінь вихованців здійснюється під час виконання ними практичних робіт, а також у формі проведення вікторин, змагань і підсумкових виставок.
Початковий рівень навчання
Тематичний план
№
|
Розділ, тема
|
Кількість годин
|
Теоретичні заняття
|
Практичні заняття
|
1.
|
Вступне заняття. Інструктаж з безпеки життєдіяльності.
|
2
|
2
|
-
|
2.
|
Загальні відомості про технологію мачворку. Відомості про матеріали та інструменти для роботи.
|
2
|
2
|
-
|
3.
|
Навички проектування і основи креслення.
|
20
|
4
|
16
|
4.
|
Технологія роботи з сірниками.
|
30
|
6
|
24
|
5.
|
Виготовлення плоских моделей із сірників.
|
34
|
8
|
26
|
6.
|
- об’ємних виробів із сірників.
|
46
|
8
|
38
|
7.
|
Екскурсії, конкурси, свята, виставки
|
6
|
-
|
6
|
8.
|
Навчальний практикум
|
2
|
-
|
2
|
9.
|
Підсумкове заняття
|
2
|
2
|
-
|
|
Всього
|
144
|
32
|
112
|
Зміст програми
1. ВСТУПНЕ ЗАНЯТТЯ (2 год.).
Ознайомлення з метою та планом роботи на рік , з матеріально технічною базою гуртка, правилами техніки безпеки життєдіяльності на заняттях технічною творчістю. Вирішення організаційних питань.
2.ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ТЕХНОЛОГІЮ МАЧВОРКУ. ВІДОМОСТІ ПРО МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ РОБОТИ (2 год.).
Короткі відомості про розвиток і виникнення технології мачворку. Місце та роль технології роботи з сірниками у початковому технічному моделюванні та у сучасному декоратково-ужитковому мистецтві. Види виробів із сірників. Використання природних матеріалів. Матеріали для мачворку. Інструменти та пристосування для сірникового конструювання. Правила безпечної роботи. Організація робочого місця.
|